Kennismaking

5 februari 2019 - Aleh Negev, Israël

Op maandag 4 februari om 6.15 uur gaat mijn vlucht vanuit Amsterdam en om 12.15 uur Israëlische tijd kom ik aan op Tel Aviv. Ik ben dankbaar dat de vlucht goed is gegaan en dat alle controles op de luchthaven achter de rug zijn.

Vanuit Tel Aviv neem ik de trein en reis ik naar het zuiden van Israël. Ik moet onderweg één keer overstappen en daarbij goed opletten welke trein ik neem. Er zijn twee treinen met het eindpunt Beersheva, maar er stopt er maar één in Ofakim, mijn eindbestemming. Van de Hebreeuwse tekens op de stations kan ik nog niet veel maken, dus ik moet vooral de treinnummers in de gaten houden. Gelukkig zijn er altijd mensen die willen helpen. Vanuit Ofakim wordt ik opgehaald door een taxi die mij naar Maslul brengt, de plaats waar ik de komende 2,5 maand hoop te verblijven en wat ongeveer op twee kilometer afstand ligt van Aleh Negev.

De eerste dagen staan in het teken van kennismaking en introductie. Gisteren heb ik kennis gemaakt met een aantal van mijn huisgenoten. Vandaag krijg ik een rondleiding over het 'dorp' van Aleh samen met twee andere nieuwe vrijwilligers. Er zijn veel verschillende gebouwen en doelgroepen. De vrijwilligerscoördinator vertelt op welke groep we gaan werken. Ik zal op een medisch kinderdagverblijf gaan werken met kinderen in de leeftijd van 0 tot 3 jaar. Ik houd jullie op de hoogte!

1. Christine:
    5 februari 2019
    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Heel veel succes en zegen toegewenst! En het is prachtig weer daar. Heerlijk zeg!
  2. Jantine:
    5 februari 2019
    Binnen ziet het er gezellig uit. En wat een leuke doelgroep krijg je!
  3. Dorien:
    5 februari 2019
    Leuk om van je te horen! Tof om te horen dat je met jonge kinderen gaat werken. Ziet er mooi uit. Geniet van dit avontuur!
  4. Jorike:
    5 februari 2019
    Leuk deze blog! Fijne tijd!
  5. Annelies:
    5 februari 2019
    Leuk verdien, en wat ziet het land er mooi uit!
  6. AnneliesVH:
    7 februari 2019
    Mooie foto's en leuk om mee te lezen. De groep waarop je mag beginnen, lijkt mij echt iets voor jou. Het huis waar je verblijft ziet er gezellig uit. Geniet! Liefs AnneliesVH